Challenge Scrapling zonder Dessinpapier

Ik vind het erg leuk om met challenges mee te doen. 😊
A vooral omdat ik geen echte kaartenmaker ben en zo uitgedaagd word om ze te maken.
B Ik krijg zomaar een grote voorraad kaarten. nu alleen niet vergeten om ze op te sturen als iemand jarig is of een opkikkertje nodig heeft.

Ik merk dat ik vooral veel kaarten maak voor verjaardagen of als iemand een steuntje in de rug verdient.

Maar ik heb weer een leuke challenge gevonden bij knutselsenkadootjes.blogspot

Bij deze challenge maak je een kaart met scrapling. Ik had daar dus nog niet van gehoord en leek me leuk om een keer met een afvalstrook (want dat heet dus een scrapling) een kaart te maken.
Als je dus een kaart van 14 bij 14 cm uit een A4 haalt blijft er een stuk over van 7 bij 29,7 cm.
Bij deze challenge is de basis kaart 7 bij 28 cm en dan dubbel vouwen.

En bij deze change mag je dus met 2 kaarten meedoen en dat is dan weer goed voor je voorraad. 😊




Mijn eerste kaart is een verjaardagskaart. 
Omdat je geen dessinpapier mag gebruiken heb ik die zelf gemaakt met een stencil en inkt.
Daaruit de die happy birthday gehaalt en met zwart ingeplakt. En natuurlijk een schattig konijntje met een verjaardagshoed erbij. 


  

Ook heb ik een kaart gemaakt met een bloemenstempel en waterverf.
Ik heb de stempel met bruine inkt gestempeld en toen met clear embossingpoeder geembost. En dat geeft  een hele glinstering aan de afbeelding. Ingekleurd met roze en paarse waterverf.

Kaart 1
Stempels: Birthday Bear&Friends van MFT
Stencil: Daimond plaid van PinkFreshStudio
Stanzen: Happy Birthday circle van MFT, 
Birthday Bear&Friends van MFT
Inkt: Crisp Cantaloupe en Coastal Cabana van Stampin'up
Papier: Witte stamping paper
Stiften: Tombow

Kaart 2
Stempel: Flowerstamp van Nellies's choice
Inkt: Baked Brown Sugar van Stampin'up
Diverse: waterverf, clear embossingpoeder, tekststrip van Simonsaysstamp, siersteentjes

Reacties

Wat een leuke scrapling heb je gemaakt, mooie achtergrond, en wat een schattig konijntje , bij de andere kaart zijn de bloemen een echte blikvanger. Bedankt dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid.
Twee geweldig leuke scraplings voor je voorraad Nicole! Vooral de kaart met de bloemen vind ik echt een beauty!
Monique zei…
Dit zijn 2 hele mooie scraplings. En zo verschillend. Die met de bloem vind ik prachtig!! Dank je wel voor je deelname bij K&K.
Lieve groetjes, monique
Kekke Kaarten zei…
Ik had dus ook nog nooit van een scrapling gehoord, maar het is mij nu helemaal duidelijk :-) en wat een leuke kaartjes heb je er mee gemaakt. De achtergrond van het eerste kaartje heb je mooi gemaakt met het stencil. Ook ik vind het kaartje met de bloemen prachtig, leuke techniek en hele mooie kleuren heb je gebruikt. Mooi gedaan hoor. Groetjes, Gerjon
Kaartenkraam zei…
Wat een mooie kaarten! Die met het schattige konijntje heeft een prachtige zelfgemaakte achtergrond, hele mooie kleuren en de kaart met de bloemen is echt schitterend, heel artistiek!
Als je teveel verjaardagskaarten krijgt net als ik, ga je ze toch aan blogmaatjes sturen met hun verjaardagen. Inmiddels heb ik al een hele lijst verjaardagen verzameld en dan krijg je op je eigen verjaardag ook een heleboel handgemaakte kaarten, superleuk!!

groetjes van Ank

Populaire posts van deze blog

Dutch Card Lovers Challenge 376

Liftchallenge #178

Liftchallenge #183