Have a Fin-tastic Birthday

  De man van mijn Vriendin Nicole is jarig en ik probeer altijd wel een kaart te sturen...
Maar een mannenkaart is toch wel een dingetje....vooral met een hoofdzakelijke meiden familie hier ;-)

Alex is een vissenman en ik had nog vissenstempels van TechniqueTuesday dus dat werd mijn uitgangspunt.
Ik heb de kaart geprobeerd mannelijk te maken door de kleuren dus een basis kraft kaart met wit, zwart, kraft en blauw. En ik heb allerlei stencils gezocht die met water en/of vissen te maken hebben.

Op de achtergrond heb ik de bellenstencils half geblend met de turqouise inkt. 
Het witte rechthoek heb ik eerst met de waterstencil en pasta bewerkt zodat het golven lijken en daarna een vlek gemaakt van de Distress Mica stain. Met een kwast zo uit het flesje.
De visjes zijn ingekleurd met Tombow in verschillende kleuren grijs.

Maar sorry alex mijn dochter vond dat er wel wat bling bling op mocht dus de vinnen en staarten hebben glitters :-D

Ik heb nog wel een tip:
Als je jouw gestempelde afbeelding uit wil stansen met de bij geleverde stans maak ik altijd eerst een uitsnede uit een vel papier. Die leg ik dan over de stempel zodat er overal dezelfde hoeveelheid rand er omheen zit daaroverheen leg ik de stans er weer op en haal hem nog een keer door de snijmachine heen. En dan heb je de perfecte witte rand om je afbeelding.

Uiteindelijk heb ik de gekleurde vissen niet gebruikt. ik vond ze toch iets te vrouwelijk en heb ik nieuwe vissen gestempeld maar met de hand uitgeknipt omdat ik geen witte rand eromheen wilden.

Het is buiten heerlijk weer dus ik hoop dat Alex en de familie heerlijk zijn verjaardag aan het vieren zijn en deze kaart al in zijn bezit heeft. Gefeliciteerd!

Stencils: Tiny'sOcean van Mariannedesign, Waterbellen van CraftEmotions
Stempels: Phyllis&Finn the Fish van TechniqueTuesday
Stanzen: 
Phyllis&Finn the Fish van TechniqueTuesday, OutlineAlfabet van CarlijnDesign en CrimpedFrame van TheGreetery
Inkt: Black Versafine, Vintage phot Distreess ink, Broken Ghina Distress Oxide
Spray: Snow Flurriies van Distress Mica Stain
Stiften: 
tombow dual brush
Papier: 
rice papier van stamperia, Wit,zwart en kraft
Pasta:Liquitex modeling paste


Reacties

Je kaartje staat hier op de kast hoor, hij is prachtig!!! En Sjors en Bobbie hebben helemaal gelijk, die glitter maakt het helemaal af. Echt een superleuk kaartje voor mijn visser ;-)
Marjan zei…
Heel gaaf kaartje met een stoere touch, helemaal leuk voor een man die van vissen houdt. Dat er bling bij kwam is leuk, vissen heb zelf ook vak zo'n bling glans!
Slimme tip van het stansen, ga ik onthouden, ik worstel er wel eens mee.

Populaire posts van deze blog

Dutch Card Lovers Challenge 376

Liftchallenge #178

Liftchallenge #183