Seizoen schets hop

  Leuk nieuws!


Ik ben uitgenodigd om mee te doen met de Seizoen schets hop samen met Nicole en Gerjon. De bedoeling is om elke kwartaal een kaart te maken met een uitgekozen schets. Ik merk dat ik zelf wel fijn vind dat ik wat houvast heb aan een schets of kleurcombi dus deze Schets Hop is echt een goede oplossing om kaartjes te maken.

Dus vandaag gaan we van start met de Seizoens schets hop. Nicole heeft voor ons deze schets uitgekozen met het thema "Herfst".

Nu heb ik lang geleden een kaartendoos van SimonSaysStamps van Nicole gekregen en dat was ook in de thema herfst en daar zaten zo een lieve kleine beukennootjes als embellishments in. Nadat ik heel de hobbykamer overhoop heb gehaald en ze eindelijk op het pegboard! vond kan het brainstormen beginnen. 


UPDATE* blijkt het gewoon een eikeltje te zijn in plaats van een beukennoot 
Zo zie je maar weer dat ik een meer verstand heb van creatief bezig zijn dan van de natuur haha


Nu werk ik graag met verf, pasta en ander soort geklieder dus ik heb een stencil met in mijn ogen een herfstsfeer gepakt. Ik heb de hele buitenkant van de kaart met de stencil en pasta bewerkt. Nadat de pasta droog was heb ik weer de stencil er goed passend overheen gelegd en de swirls en blaadjes bewerkt met inkt in herfstkleuren. Nu heb ik lang met de vlakken erop gestoeid want het was het elke keer net niet. Of te lomp of het paste niet echt bij de rest van het kaartje in mijn ogen dan...


Totdat ik het idee kreeg om er een venster van te maken. Op de venster van Acetate heb ik "Nuts about you" gestempeld en geembosst. Als je goed door het venster kijkt zie je achter de tekst een eekhoorn in de  binnenkant van de kaart staan. Natuurlijk komt ook het beukennootje erop met 2 koperen blaadjes van metaal. Anders heb ik het helemaal voor niets gezocht haha.





Ik ben zo benieuwd wat nicole en Gerjon hebben gemaakt... Hoppen jullie mee?

chezparmentier de blog van Nicole
en 
kekkekaarten de blog van Gerjon

Stencils: stencil nr 08 van Sstudio light
Stempels: Nutty over you van SimonSaysStamp
Inkt: CucumberCrush en PumpkinPie van Stampin'up
Embellishments: Acorn
Papier: Kraft en wit papier
Diverse: Acornstickers van LittleB
Diverse: Witte paste van Liquitex, koperen bedeltjes

Reacties

Daphne zei…
Hoi hoi.
Ik kom op jouw blog via Nicole en ik ben volger geworden, want wil deze "hop" niet missen.
Wat een goed idee, dat venster!! Prima oplossing voor als het het steeds "net niet" is en wat leuk zoals je het op de foto hebt gezet, het is duidelijk zichtbaar. Ik hou van dit soort verrassingen op een kaart, dus helemaal goed voor mij.
Succes en tot een volgende keer, groetjes, Daphne.
Kekke Kaarten zei…
Wat is je kaart prachtig geworden Nicole! Zo knap hoe je je kaart vaak bewerkt met pasta (ik zelf ben daar niet zo'n ster in dus heb altijd bewondering voor iemand die dat wel kan).
Het venster in je kaart heb je erg slim bedacht en leuk dat je het eekhoorntje er doorheen ziet. Je kaart past super goed bij het thema herfst!
Groetjes, Gerjon
Rhodé zei…
Wat leuk, deze bloghop! Ik heb nooit gewerkt met pasta, dus ik vind dit superknap. Het ziet er echt herfstig uit. Leuk kaartje!
Wat gaaf, jouw uitwerking is weer heel anders. Mooi zoals je met die pasta en het stencil de achtergrond hebt gemaakt Nicole.
Lieve groetjes Miranda
Wat gaaf dat je met pasta aan de gang bent gegaan. Het venster is echt een vondst vind ik, zeker met het leuke eekhoorntje erachter. Ik bedenk me nu dat ik zelf deze kit ook heb maar helemaal niet aan gedacht om hem te gebruiken. Het beukennootje is volgens mij toch echt een eikeltje ha ha maar ook met eikel een prachtig herfstkaartje!
Cornelie zei…
Haha, ik moet lachen om je beukeneikeltje!! ;-))
Wat een totaal andere kaart en stijl. Erg leuk dat je pasta hebt gebruikt als een soort basis. Ik gebruik dit ook wel eens, maar vind dat bubbelen van het papier niet prettig. De gembostte tekst vind ik ook erg mooi. Tof gedaan!
Hoi Nicole,

Via Gerjon en Nicole bij je
terecht gekomen.

Leuk dat je pasta hebt gebruikt,
lang geleden dat ik dat gedaan hebt.

Dat doorkijkje vind ik super bedacht.
Kortom zweer geslaagd wat bij betreft.

Heb ook verder gekeken op je blog.
Prachtige kaarten maak je.

Groetnis fan Ina.
Marjan zei…
Gaaf kaartje, Nicole! Mooi die achtergrond met de pasta door het stencil en wat kleur erbij! het paneeltje met doorkijkje en de schattige beuken, oh nee eikeltjes (hih) is er erg mooi bij! Leuke tekst ook en lief eekhoorntje binnenin!
Ratana zei…
Congratulations, wonderful work, it's beautiful so much and good idea on site.
របៀបភ្នាល់បាល់តាមអនឡាញ_Live Football

Populaire posts van deze blog

Dutch Card Lovers Challenge 376

Liftchallenge #178

Liftchallenge #183