DCL #356

 Er liggen zoveel albumpjes, reisverslagen of layouts te wachten totdat ik er een keer mee gaan beginnen...maar ik merk dat ik stiekem gewoon kaarten aan het maken ben haha
Dat gaat ook veel sneller. Even een dagje frobbelen en daar ligt weer een kaart.

Vooral als ik geïnspireerd raak door Challenges. Deze keer was er een leuke challenge bij DutchCardLovers waar ik wel ideeën voor had.
Even weer spelen met stanzen, pasta, alcoholinkten en een beetje inkt.
De challenge is "Maak een overwegend wit kaartje met een kleuraccent"

Ik heb een kaartje gemaakt een stans van een achtergrond van Tim Holtz. Daar heb ik met verschillende stencils pasta overheen gesmeerd en dan een witte stoffen tag erbovenop. De "Birthday" tekst heb ik verhoogd met turquoise papier. 


Daarna heb ik met craquelé pasta de rozen gemaakt en daarna bestrooid met Distress Embossing Glaze "Salvaged patina". Als je dat even laat drogen en daarna verhit met een heatgun dan krijg je iets wat er uitziet als gebroken glas. Dit was de eerste keer dat ik hiermee werkte maar ik vind het eindresultaat erg mooi.

 



Ik had nog een paar achtergrondjes over en ik was lekker bezig dus heb ik nog een andere kaart gemaakt.


Ik hoop dat jullie het leuk vinden en ook inspiratie krijgen.
Fijne dag nog.💚











Stempels: X'sAndO's en SassyPantsBirthdayGreetings2 van MFT, DelicateFlowers van SSS
Stanzen: IThinkI'llKeepYou van SSS-LeafyTwigs, FeatheredFriends en ScriptCelebrationWords van Sizzix
Stencils: strepen van Action, Bubbles van SudioLight, Rozen van TimHoltz
Diverse: Alcohol inkt, embossingpoeder en diamantjes

Reacties

Daphne zei…
Ik vind ze echt super mooi🥰.
Heerlijk als je zo lekker met van allerlei technieken tegelijk en met kan maken.
De tekst van de 2de kaart, DIE IS LEUK!!
Ellen zei…
Dank voor je leuke reactie! Jouw kaartjes zijn ook prachtig hoor en echt bijzonder!
Groetjes Ellen
!neke zei…
Super gaaf !!!!
Groeten Ineke
Oh wouw, wat een beauty Nicole! Er is zoveel te zien in de verschillende details en texturen en alles in wit (behalve de blauwe bloemen dan..) echt prachtig gedaan! Ook je tweede kaartje is prachtig. Lekker dat je zo geïnspireerd was. Dankjewel voor het meedoen met de DCL challenge.

En ja, heel herkenbaar, ik ben ook aan het kaarten maken verslingerd geraakt omdat het van die fijne korte afgeronde projecten zijn. Ik heb nog heel veel scrapbook dingen die maar half af zijn maar waar ik gewoon de tijd niet voor kan vinden. Dan is een kaartje maken toch wat sneller gedaan.
Kekke Kaarten zei…
Wat zijn ze prachtig Nicole! Zo knap hoe jij de verschillende technieken weet te combineren. Leuk ook dat je verschillende stencils op 1 kaart gebruikt hebt. Het crackle effect van de bloemen vind ik heel mooi, de kleur trouwens ook. Op je tweede kaartje springt de tekst er mooi uit. Super gaaf gedaan hoor!
Groetjes, Gerjon
Marjan zei…
Ik vind beide kaarten erg gaaf geworden, maar je eerste kaart het mooist, al die structuur is geweldig! Mooie inzending voor onze challenge, hoor.
Hier begonnen met scrapbooking jaren geleden, tot ik het niet meer kwijt kon. Overgestapt op kaartjes maken en dat bevalt me prima. Soms nog een minboekje of ander projectje blijft leuk.
Dank je wel voor het meedoen met DCL!
Wat een mooie kaartjes! Er is veel te zien, maar door al het wit niet te vol. Leuk dat je meedoet bij DCL! 🌺☕
anja curvers zei…
Hele mooie kaartjes erg veel te zien maar door het witte toch heel erg rustig, mooie technieken heb je gebruikt. Bedankt voor je deelname aan DCL.
Ellen zei…
Mooie subtiele kaartjes Nicole. Bedankt voor je deelname aan DCL.
Groetjes Ellen

Populaire posts van deze blog

Dutch Card Lovers Challenge 376

Liftchallenge #178

Liftchallenge #183